سال آینده نیازی به واردات نیست اخبار

مجری طرح محوری گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود 480 هزار تن بذر گواهی شده گندم در سال 1396با هدف کاهش علف های هرز و افزایش میزان تولید در اختیار کشاورزان کشور گذاشته شد که این عدد نسبت به سال قبل 19هزار تن افزایش دارد.

خبرگزاری ایرنا

اسماعیل اسفندیاری پور، در نشستی با تعدادی از کارشناسان حفظ نباتات وزارتخانه در یزد در باره اقدام های انجام شده در مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم اظهار کرد: سال 92، 200 هزار تن بذر گواهی شده گندم در اختیار کشاورزان قرار گرفته بود. 
وی با بیان روند رو به رشد توزیع بذر گندم اصلاح شده در میان تولیدکنندگان افزود: توزیع بذر گواهی شده این محصول در سال 93 به 330 هزار تن، در سال 94 به 380 هزار تن و در سال 95 به 461 هزار تن رسید. 
مجری طرح محوری گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: هم اکنون تولید گندم در کشور به پایداری مطلوبی رسیده است و برای سال 97، نیازی به واردات این محصول نخواهیم داشت. 
اسفندیاری پور با بیان اینکه گندم به عنوان یک محصول راهبردی ، ارتباط مستقیمی با امنیت غذایی جامعه دارد، تصریح کرد: حدود پنج میلیون تن محصول گندم تولید داخلی، پروتئین بالایی دارد و از کیفیت لازم برای تهیه نان نیز برخوردار است. 
وی با بیان اینکه 80 درصد تجارت بین المللی گندم در اختیار ایالات متحده آمریکاست ، یادآور شد: هم اکنون تولید این محصول در اتحادیه اروپا 42 میلیون تن ، آمریکا 33 میلیون تن ، کانادا 18 میلیون تن، آرژانتین و استرالیا 18 میلیون تن اعلام شد، که به تازگی روسیه هم به این جمع اضافه شده است. 

گروه
منبع
تاریخ ارسال ۱۳۹۶/۹/۸
انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان ماکارونی ایران
APPEI http://www.appei.ir